清明

這幾年的春秋二祭, 花門兄妹上山, 其實都暗自扛上另一重任務 - 就是看緊腳步開始不穩的花門爸.

今年, 花門爸不能上山, 我們未有因此而鬆下來 - 除了為花門爸而上山之外, 還得看緊身體越來越乏力的花門媽.

花門家的祖墳, 是很傳統, 依山而建的那一種.

我們要先行一大段陡坡上山, 之後就要再走入山林範圍, 時而上時而落, 穿過很多別人的祖墳, 才會到我們要去的地方.

由於花門爺爺和花門叔公的墳是建在旁邊的, 所以, 每一次花門家上上下下幾房男丁都會相約一同出動.

在我還小的歲月, 我記得, 長輩們要帶菜刀上山, 由一個個壯丁帶頭, 邊行邊砍掉很多樹枝來開路, 有時還會因為實在無路可開, 一干人等只好就掉頭另覓出路, 就好像尋寶探險一樣, 當然, 那個時候, 只有我們小孩子才會覺得好玩.

後來隨著山墳越建越多, 漸漸就有人踏出來的山路了, 雖然仍然要穿越好幾個失修的山墳, 不過已經容易行得多了, 而且亦有人替我們清理祖墳雜草, 現在帶上山的菜刀, 就只會用來斬祭品而已.

今年, 見到又多了很多山墳, 把整個山頭都擠得密密麻麻了, 山腳還多了兩所墓園, 而且已經有很多孝子賢孫進出了, 想不到這小小的山頭, 竟然會如此人頭湧湧!

這天, 遇著好天氣, 在山上曬了幾句鐘, 我都不覺累.

下山時, 跟著幾位長輩一道走回家, 聽他們閒話家常, 我, 想了很多很多, 反而心很累. 

 

 

Posted on 04/04/2008, in 獻世感言. Bookmark the permalink. 3 則迴響.

  1. r u ok? 有咩諗呀? 可以同你分擔下架啵!!!

    清明有咩諗?
    不外乎都係生﹑老﹑病﹑死而已,
    仲有dd家族恩怨情仇咁囉…
    都係諗吓啫.
    😛

    C

  2. 哈哈~係唔係聽返D老人家講下以前D事呀~
    果日我返去拜山,佢地又係0向度講講講……

    不過果日天氣真係唔錯~又唔會太曬~都幾舒服

    佢哋係講而家d嘢…
    唉~~
    總之就令我好多嘢諗啦.

    妳果邊唔曬呀?
    我哋上去果陣,
    全程都勁曬呀,
    熱到傻. @.@

    C

  3. 唔好諗咁多啦~
    你都話係大人既事~
    我地lee d小朋友又點理啦~^_^(順其自然吧)

    係呀~因為我返中山拜呀~
    果日ok呀~又有d風又唔曬~~

    d長輩都高齡o架喇,
    就算行得走得都未必再上到山,
    咁我哋呢d子子孫孫都大啦,
    遲早咪又係我哋嘅事…

    天文台話天陰tim~~
    我…
    最後無帶帽出去呀.
    😦

    C

發表迴響

